Tuesday, August 3, 2010

Ukur baju dibadan sendiri

Pepatah khas ini gua tujukan buat kelab dibenci ramai Manchaster Debtunited. Seperti yang sedia maklum,hutang bernilai 1,100,000,000 pound sterling oleh kelab ini memang meretak perandakan kelab yang baru nak merasai menjuarai banyak-banyak piala. Tapi,kalau dalam konteks pilihanraya ini bukan 'win-win situation', samalah seperti memenangi kerusi tapi berhutang bagai nak rak,lawan dikawasan cikai-cikai tapi buat konsert panggil beyond.

Sejak awal-awal pasca 90'an MU menjadi kelab popular lantaran penggunaan duit yang tak patut. Zaman tu kalau boleh semua yang mahal dan top adalah dari MU, dari gaji termahal,perpindahan termahal, semua diplopori oleh MU. Roy Keane mendapat gaji termahal pada era 90'an. Pembelian Juan Sebastian Veron yang main tak serupa dengan harga pembelian £28.1billion,tak ubah macam berbaflop. Penyokong MU terus naik macam cendawan lepas era "money is everything", dari Rud Van, Rio Ferdinan, Ronaldo, Wayne Rooney, Micheal Carrik dan tak ketinggalan Darren Flatcher yang di omong-omong sebagai "new Beckham" oleh SAF.

Percaturan menggunakan £27juta untuk "wonder boy" Wayne Rooney dari Everton,dan juga £12juta untuk Ronaldo (kalau bukan sebab tak cukup duit,liverpool dah angkat mangkuk ni). Terima Kasih kepada SAF yang membuatkan Money Power dalam permainan bolasepak EPL.
Sekarang,money power bukan lagi diatas kelab MU,tetapi Manchester City jiran kelab MU yang tahap true Manchester adalah betol. Gua bace SAF marah-marah sebab Manchester City guna duit sebab nak tarik player. Gua syak SAF ni dah pelupa,biase la kalau umur dah senja,yedak?

Gampang jugak tak pasal-pasal gua cerita pasal MU,takpe next post kite tengok pembelian baru dan sebab-sebab!

YNWA!

No comments:

Post a Comment