Wednesday, August 4, 2010

Cerita musim panas dari Liverpool

Dengan selamba Milan Jovanovic melancarkan jurus terajang bola/bek/goalkeeper sekali gus. Rooney masih terkial-kial nak belajar buat jurus ni,drogba dah patah kaki sebab try buat.

Milan Jovanovic ,29 tahun.

Permain di dalam posisi foward berkaki kiri ini tiba di Anfield pada perpindahan musim panas 2010, pembelian yang di buat oleh eks-coach Liverpool,Rafa Benitez. Takde ape yang boleh gua deskeribe mamat ni,selain jaringan tunggal beliau pada siri World Cup lawan German,sedangkan Wayne Rooney pun tak boleh bolos bek Germen,mamat Jova ni boleh relek-relek terajang bola masuk gawang Germen. Pembelian yang bakal membantu jentera serangan skuad Liverpool,kalau sebelum-sebelum ni Torres kene lari pecut nak melolos diri dari bek,lepas ni dia dah boleh terbaring dalam kotak penalti sambil tunggu bola “ranum-ranum” dari Jova.


Joe Cole,29 tahun.

Permainan dari Chelski yang secare bijaksana meloloskan diri dari skuad mafia russia ops, maksud gua skuad skandel sex ops, ahhhh. Joe Cole yang sebelum ni kucar-kacir memikirkan hala tuju karier bola sepak beliau,kini mampu menarik nafsa lega. Setelah menghancurkan harapan Arsene Wenger dan Harry Reddknap,beliau tanpa segan silu dan tersengih-sengih memberitahu kepuasan hati beliau menyertai Roy’s Revolution atau nama yang lebih remaja Royalution.

Permain yang tidak dipuaskan nafsunya ketika di Chelski kerana kerapkali bermainan di posisi yang tak sebati,Joe Cole adalah seorang permain gelandang menyerang ( baca; Attacking Midfielder,gampang ape google translator ni) tapi pada era Mourinho sering diletak pada posisi sayap dan pada era Scolari dan Aciklotik asik injurd sampai kadang-kadang tak wujud watak Joe Cole dalam kelab tersebut, seperti suruh seorang gay bermukah dengan makwe,dapat tapi tak puas. Begitulah Joe Cole ketika di Chealsea.

Perpindahan yang gua deskeribe sebagai perjudian kerana Joe Cole adalah seorang mamat rawan cedera(baca; injury prone). Walaubagaimanapun,gua sudah mula syak tektikal “kalau sebelum-sebelum ni Torres kene lari pecut nak melolos diri dari bek,lepas ni dia dah boleh terbaring dalam kotak penalti sambil tunggu bola “ranum-ranum” dari Jova dan Cole ” bakal membuat para pengulas mahupun pemain kem lain terkincit-kincit.

Gua rasa cukup lah 2,tak baik sangat buat sekali gus,pengulas lain tengah tak tenang nak counter tektikal “kalau sebelum-sebelum ni Torres kene lari pecut nak melolos diri dari bek,lepas ni dia dah boleh terbaring dalam kotak penalti sambil tunggu bola “ranum-ranum” dari Jova dan Cole ”,yedak?

No comments:

Post a Comment