Wednesday, August 4, 2010

Kertas Bicara (baca; Paper Talk)

Tak lengkap pula kalau tak sokseksoksek pasal perpindahan musim panas ni,yedak?
Dengan Liga Perdana Ingeris lagi seminggu,dan garis penanggalan(baca; dateline) perpindahan musim panas masih jauh,yoh la kite tengok gossip-gossip panas yang ada dekat dada akhbar.


The Sun
  • Joe Cole dibuang oleh Chelsea kerana ia tidak mahu mengikuti perintah Carlo Ancelotti itu. (Ada-ada saje la si Acelotik ni yek,sudah macam gaduh-gaduh artis la pulak)
  • Liverpool telah membuka jalan untuk keluar Anfield's Javier Mascherano dengan membuka pembicaraan dengan Juventus atas Christian Poulsen.(Kalau budak tadika bace ni mesti dia dah anggap yang Liverpool nak bangkerap,ape-ape pun kes Mashc untuk berpindah masih belum selesai dan penganti telah disenarai pendek oleh Roy)
  • Cesc Fabregas dari Sepanyol lalat rumah petang ini untuk perbincangan dengan bos Arsenal Arsene Wenger.(astaga,ini lagi susah nak faham. Kes Fab ni tak habis-habis ape cerite ni? Bung mokhtar punye misteri pun dah terjawab woi!)
  • Liverpool striker Dani Pacheco yang dikehendaki oleh Real Sociedad, Malaga, Mallorca, Espanyol, Levante, Benfica dan Genoa.(Kepada yang masih sengih-sengih tak kenal Dani Pacheco,mamat bakal meletop dari Sepanyol yang baru pulang dari kekalahan Final Euro Remaja ditangan skuad Perancis ini,bakal menjadi prokspek utama skuad remaja Liverpool.)
Daily Star
  • Fernando Torres semalam Liverpool berkeras baru Roy Hodgson adalah alasan mengapa dia memutuskan untuk tinggal di kelab "terbaik di negeri ini". (Malas gua nak ulas banyak-banyak,rambut torres dah baru,line up yang berevolusi,manager baru. Macam nak sambut raya pulak sume baru yedak?)
  • Bos Chelsea Carlo Ancelotti tadi malam sempat memuat tentang Joe Cole, menyatakan: "anda tidak cukup cerdas untuk saya."(dah macam drama dekat melodi pulak)
(semuanya gua guna google translator, mintak gua transelet memang jadi lain la)

Secara menyeluruh,tak banyak yang terjadi. Kisah pembelian Liverpool dari si amarika kapitalis gila bisnes pun masih kabur,Manchester Debtunited masih menyimpan hasrat nak membeli pemain-pemain baru,yang terbaru adalah Mesut Ozil dan Lassana Diarra. Banyak jugak duit orang berhutang ni yek?

Malam ni(baca;2:45 pagi), kelayakan euro cup kedua-dua kaki (baca;second leg) bagi Liverpool. Gua jangka 4-0 kalau diaorang main-main. kalau tak main-main dia jadi 2-0 je.

YNWA!

No comments:

Post a Comment